Ciorba de loboda


A venit primavara si cu siguranta se vede peste tot, e perioada cea mai buna sa ma detoxific dupa o iarna lunga, grea si mult prea rece pentru mine! E anotimpul in care aleg sa mananc atat de multe verdeturi cat poate pamantul sa-mi ofere.....urzici tinere, macrisul dulce-acrisor care tare imi mai place, stevie, leurda, loboda cu frunzele-i verzi sau rosu-violaceu .... 
Cei care mai o gradina pe la tara, mai pun de cu toamna salata in gradina si cu siguranta nu ezita sa faca o salata cu otet, usturoi proaspat si putin zahar si sare sau o oala mare de ciorba de salata. Noi la sat avem plantat in acelasi loc, sub cais, de cand ma stiu eu o tufa mare de leustean....primavara asa frumos si des creste...mai mereu iau cate o frunza si o frec intre degete ca sa-i simt mirosul si nu rezist sa nu pun in ciorbe o ramura de leustean....


Astazi aveam ceva treaba prin oras, si am trecut pe langa piata de fan, la intoarcere nu m-am putut abtine si am intrat, am cautat vreo 20 de minute taranii sa vad si eu ce mai aduc de pe la sat.....in ziua de astazi greu ii mai gasesti, dar si cand gasesc o tanti de la tara cu poale largi si batic si cu vorba simpla, dau un ochi si cumpara cate ceva de ea ... iar astazi, am luat vreo 5 legaturi de loboda verde si rosie-violacee, 1 legatura de ceapa, una de usturoi, cateva ridichii si o salata creata mare. Chiar au picat bine dupa zilele acestea de fripturi de miel, drob, sarmale si multe prajituri si am pregatit pentru pranz o ciorba de loboda cu oua fierte...

Ingrediente:
2 legaturi de loboda*
2 fire ceapa verde
1 fir usturoi verde
1 litru de apa
1 cub concentrat de legume
1 ramura leustean
2-3 fire patrunjel
2 fire marar proaspat
1 ceasta de lapte de casa
oua fierte
*eu am folosit 2 legaturi mari, asa am gasit la tanti in piata. Daca legaturile de loboda sunt mai mici se folosesc 3 sau 4

Mod de preparare:
Am pus la fiert apa.
Am spalat lododa, ceapa si usturoiul si le-am maruntit.


Cand apa a dat in clocotit am adaugat cubul concentrat, am lasat sa mai fiarba 1-2 minute cat sa se dizolve si am adaugat lodoba, ceapa si usturoiul taiat si am lasat sa fiarba pentru 3 minute. Am luat oala de pe foc.


Am lasat sa se odihneasca pentru 5 minute si am adaugat laptele si frunzele maruntite, nu prea tare, si am amestecat bine.
Ciorba am servit-o cu ou rosu taiat rondele, ramas de la Paste....un adevarat rasfat!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu