Risotto cu bostan



Ingrediente:
(pentru 2 portii mai mici)
1 ceapa mica
1 lingura uleiul de masline
130 grame bostan
100 grame orez pentru risotto
2 linguri parmezan
1 lingura unt
sare
cateva frunze patrunjel, marar (optional)

Mod de preparare:
Curatati si taiati bostanul in cubulete. Taiati marunt ceapa si prajiti-o in ulei pentru 3-5 minute(foc mic), apoi adaugati cuburile de bostan si mai lasati sa se prajeasca la un foc mic pentru 5 minute. 

Adaugati orezul si aproximativ 300 ml de apa fierbinte. 


Cand orezul este aproape fiert, cu lingura de lemn pasati jumatate din cuburile de dovleac si amestecati bine. Mai adaugati, daca este nececar, putin apa.
***Eu am ales un orez cu timp de fierbere de 16 minute. Cu 5 minute inainte de a fi gata fiert orezul am pasat jumatate din cuburile de dovleac si am mai adaugat circa 50 ml apa.


 Cand orezul s-a fiert, se ia de pe foc oala si se adauga untul, cele doua linguri de parmezan si sare dupa gust.
*** Untul si parmezanul fac un risotto cremos!


Orezul se serveste, optional, cu putin patrunjel si marar. Eu l-am servit doar cu marar, azi cules din gradina, si a fost excelent!


Reteta este adorata de cativa prieteni de ai mei, iar mama, caci de la ea am reteta, o pregateste chiar si in zilele de sarbatoare(si atunci are nevoie de un kg de orez si un bostan mai mare)! 
Este o reteta nu doar apetisanta ci si sanatoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu