Friptura de manzat cu menta

Gandul si acum imi este la puiul gatit saptamana trecuta, la cum sfaraiau cuburile de carne, de ciuperci si mar, atunci cand am turnat vinul peste ele in tigaie....un nor de aburi cu un parfum dulce-ametitor de vin, ma naucit. Am inchis ochii imediat, doar ca sa simt amalgamul de miresme imbatatoare care se ridica din tigaie...oh, da si ce mai miresme, iar pentru asta, cu siguranta, voi repeta experienta culinara.
Dar acum trec mai departe si va prezint o alta reteta care zic eu ca merita, tot din 3 pubblicazioni indispensabili in cucina: Cucina veloce, Primi piatti, Cucina leggera"/2010, o friptura de manzat cu menta, multa menta....o reteta rapida si usoara, dupa cum scriau in revista, si care asa s-a si dovedit.
Friptura a iesit peste nivelul asteptarilor mele, cu un gust dulce-racoritor.

Ingrediente:
(pentru 4 portii)
400 grame carne de manzat
o mana de frunze de menta proaspete
4-6 cuisoare
3 catei usturoi
1/2 ceasca de vin alb
2 linguri de ulei
sare, piper

Mod de preparare:
Se taie carnea felii de 1-1,5 cm, optional se pot bate putin cu batsnitzel. Intr-un vas termorezistent se aseaza frunzele de menta tocate grosier, catei de usturoi zdrobiti cu palma si cuisoarele. Se aseaza in vas una langa alta feliile de carne. Apoi, peste feliile de carne se toarna usor uleiul si vinul. Se pune capacul peste vas, daca nu are merge si o folie de aluminiu, si se da la cuptor, incalzit in prealabil la o temperatura de 200 de grade Celsius. Se lasa la cuptor, acoperit cu capac, pentru 15 minute cat sa fiarba putin inabusit, apoi se indeparteaza pentru a se rumeni putin sau mai mult, dupa gustul fiecaruia. Feliile de carne se intorc pentru a se rumeni egalSe scoate vasul din cuptor, si se condimenteaza cu sare si piper, dupa gust. 
Se serveste imediat.
Si cum imi place mie menta si tot as experimenta cu ea, am servit friptura cu un sos de iaurt cu menta.
Ingredientele pentru sosul de iaurt cu menta: 140 grame iaurt ,2 linguri de smantana, 1lingura de frunze proaspete de menta maruntite fin, sare si piper dupa gust. Am batut iaurtul cu smantana, am adaugat menta si am condimentat cu sare si piper. Am dat sosul la rece, si l-am scos cand am pun friptura pe masa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu