Paste cu sos de spanac



Ingrediente:
(pentru 4 portii)
taitei lati de pana la 1cm proaspeti
(din 3 oua)
sau
400-450 grame paste tagliatelle/fetuccini uscate

pentru sosul de spanac:
300 grame spanac fiert
150 grame unda de vaca
3 linguri de parmezan proaspat ras
sare, piper si nucsoara dupa gust
2-3 linguri de ulei de masline
200 grame carnati de casa afumati si prajiti(optional)

Mod de preparare:
  • Daca se folosesc paste proaspete
Cu ajutorul unui blender se face o pasta din spanac, unda si parmezan. Se condimenteaza  dupa gust cu sare, piper si nucsoara. Se taie felii carnatii de casa si se prajesc putin pe o parte si alta.


 *** eu am folosit paste proaspete facute din 3 oua. Am framantat aluatul de paste pentru 10 minute. L-am lasat sa se odihneasca acoperit cu o folie de plastic pentru 30 de minute. Am taiat aluatul in 3 si am intins foi subtiri cu aparatul de taitei. Cu ajutorul unei rotite zimtate speciale pentru paste am taiat foile in taitei lati de pana la 1cm.
Intr-o oala de paste se pune apa la fiert cu sare.


Cand apa a inceput sa fiarba se adauga taiteii proaspet facuti si imediat se mesteca cu o lingura de lemn pentru a evita prinderea lor de fundul oalei.
Se fierb in apa pentru 2-3 minute. Se scurg de apa. Se pun intr-un bol, unde vin amestecati usor cu sosul de spanac si cu feliile de carnati prajite.
Se servesc imediat.
  • Daca se folosesc paste uscate. In timp ce aceastea se fierb, se prepara sosul de spanac si se prajesc feliile de carnati.

2 comentarii:

  1. Recomand la aceasta reteta taieteii lati facuti in casa...asta pentru cine mai are acces la asa ceva(eu am)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sebastian, taitei de casa sunt cei mai buni .... cei din imagine sunt handmade by me :D Ador pastele de casa ... cei din imagine sunt facuti de mine in doar cateva minute, ce spui m-am descurcat bine cu ei?
    A! si sa nu uit: carnatii sunt casa aromati doar cu sare, piper si muuuuuult cimbru ... usor afumati in afumatoare din podul casei!

    RăspundețiȘtergere