Pui Tikka

Am citit in una din trecute o reteta posta de Ama in bucatarie , "Pui in marinata iute de iaurt" si pur si simplu mi-a lasat gura apa. Cu aceasta reteta, Ama mi-a dat imboldul de a pregati ceva cu carne de pui.

Asa ca, sambata am cumparat piept proaspat si cum imi si suradea ideea de marinata pe baza de iaurt , am pregatit pui Tikka, dupa o reteta indiana, din cartea "Everyday Indian"(un cadou superb de la o draga prietena). Cartea este o reala inspiratie pentru mine, din ea am pregatit pulpe de pui Tandoori si diferite garnituri de orez.....


Ingrediente:
(4-6 portii)
1 kg piept de pui
3 linguri zeama de la o lamaie
150 grame iaurt gras
3 linguri smantana
3 catei usturoi
1 1/2 lingurite ghimbir uscat
1 lingura garam masala
1 lingurita de ardei iute
1 lingura miere
1 lingura ulei/ unt

Mod de preparare:
Se portioneaza pieptul de pui in cubulete de 2 - 2,5 cm se pun intr-un bol non-metalic si se stropesc cu zeama de la lamaie si se introduce la frigider pentru 30 de minute. 
Din iaurt si restul de ingrediente, mai putin uleiul, se prepara o marinata care vine pusa peste cubuletele de piept de pui si se amesteca bine.
Se dau cubuletele de pui din nou la frigider peste noapte sau  pentru 4-6 ore.
Pieptul se scoate din frigider cu 30-45 de minute inainte de a-l gati. 
Se prajeste cubuletele de piept de pui intr-o tigaie( simpla sau grill), unsa cu putin ulei, pana ce se rumenesc putin.

Preparatul m-a incantat pentru ca nu este uscat, ramane fraged si are un gust deosebit de la condimentele indiene si de la praful de ardei (cu bucurie pot spune ca praful este facut de mine cu ardei din a noastra gradina).

Eu am servit pieptul pe un pat de sos de iaurt cu marar proaspat cules....poate nu a fost cea mai inspirata alegere, dar a mers, mai ales ca-mi place foarte mult mararul, si primavara se gaseste din abundenta.....cu siguranta puiul tikka merge mai bun cu un chutney de menta si spanac sau cu o salata de cruditati! ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu