Curry de vita/Beef Curry

Astazi, am placerea sa va prezint un alt fel de mancare care mie mi-a incantat papilele gustative...un curry de vita picant...

Ingrediente:
500 grame pulpa de vita
1 fir ceapa verde
1 fir  usturoi verde
4 linguri sos de rosii
4 linguri praf de curry
3 lingurite piper negru si rosu proaspat macinat
3 linguri otet alb
1/2 baton de scortisoara
1 lingura ghimbir proaspat ras
3 cuisoare
1/2 lingurita de cardamom
250 ml lapte de cocos
1 praf de sare

Mod de preparare:
Carnea am taiat-o cubulete de pana la 1 cm. Am spalat, curatat si taiat marunt ceapa si ustoriul. 
Intr-o tigaie intinsa, am pus toate ingredientele, mai putin sarea si laptele de cocos. Am turnat, peste ingredientele din tigaie, apa, cat sa acopere carnea putin. Am pus tigaia pe foc si am lasat sa fiarba la un foc nici prea moale nici prea tare pentru 15-20 de minute. 
Am adaugat si laptele de cocos si am lasat sa mai fiarba 3 minute, cat sa mai scada putin mancarea, si am sarat dupa gust....a iesit o bunatate de curry cu vita....de m-am lins pe degete...la propriu!

Eu va recomand sa serviti acest fel de mancare un orez simplu sau chapatis de orez...

***Aceasta mancare merge de minune si pusa la cuptor...
Daca se lasa carnea sa scada se obtine o varianta picanta, dar mai uscata...


Sursa inspiratiei: InfoLanka - Gateway to Sry Lanka

Actualizare(11.02.2012):
Astazi am refacut curry-ul de vita in varianta aceasta, varianta Sri Lanka!, si a iesit foarte bun, la fix pe gustul meu! singura problema e ca este foarte foarte picant!!! ... ceea ce face a nu fi un curry chiar pe gustul tuturor! Sotul meu nici nu indrazneste sa guste ... asadar, pentru cei care vor sa incerce aceasta reteta, sa nu o faca in stil Sri Lanka ... ci sa o adapteze dupa gust cu piper si curry ... chiar si eu am renuntat la o parte din piper, doar pentru ca-l tolerez mai putin ... si oricand prefer un ardei iute in locul  piperului!

---- intre noi fie vorba cu reteta asta mi-am gasit nasul! e al naibii de picant, imi arde gura, mai putin buzele ... dar nu ma pot satura, caci e curry-ul meu preferat! ----

Curry-ul in stil Sri lanka este cel mai picant curry din lume(sau cel putin asa-m auzit)! chiar mai picant decat cel din sudul Indiei!

Praful curry ce ar trebui folosit pentru aceast fel de mancare este un curry, speficit Insulei Sri Lanka, un amestec de seminte prajite, numit Roasted Curry Powder ( poate contine: seminte de chimion, fenel, coriandru, turmeric, frunze de curry,  cardamom, scortisoara, cuisoare, piper negru,schinduf, ardei iuti uscati, mustar, lemon grass, praf de usturoi).


Astazi carnea de vita am lasat-o pe foc cu 10 minute in plus(total 30 de minute) ... 

6 comentarii:

  1. Arata super delicios si merge de minune cu orez!!! Daca as fi fost mai aproape de tine as fi tras o fuga sa gust putin. Din pacate eu nu prea pot experimenta retete noi in bucataria unde sunt eu acum,,,,, nu suporta mirosurile!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. arata bine si cred ca miroase super! Eu renunt la scortisoara, ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nil, faci asa cum iti place tie:)... merge si cu mai putin piper, fara piper si in loc de otet poti pune suc proaspat de lamaie:)!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oai asta trebuie sa o fac si eu. De preferat cu cartofi natur si ceva verdeatza deasupra. Supergustoasa. Toata treaba este sa ai multa rabdare cu mancarea asta. Se face la foc mic ca sa se intrepatrunda toate gusturile. Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere