Friptura de iepure de casa



Ingrediente:
1 iepure de casa*
* iepurele de casa era destul de gras, insa daca carnea este mai slaba se unge cu ulei sau untura de casa
o ceasca de vin alb
1 lingura de oregano
1 lingura sare
 1 lingurita piper
3 morcovi medii
4 catei de usturoi

Mod de preparare:
Iepurele de casa trebuie spalat bine si lasat la scurs. Se tranzeaza iepurele. Pe fiecare bucata in parte se presara oregano, sare si piper si se aseaza intr-o tava, suficient de mare cat sa intre toate bucatiile. Morcovul taiat rondele si ustoroiul maruntit se aseaza intre bucatiile de carne. Se toarna in tava ceasca de vin si o ceasca de apa.
Se da carnea la cuptor pentru 2-3 ore, la un foc moale, avand grija ca din cand in cand sa se intoarca carnea pentru a se rumeni usor pe toate partile ... nu va mai spun ce buna a fost friptura ... cat de frageda si aromata a iesit.




_____________________________
Tatal meu cand pune friptura de iepure la cuptor in prima ora o tine acoperita cu un capac sau folie de alumniu, apoi indeparteaza capacul/folia si gusta zama in care fierbe iepurele si functie de gust mai presara putin sare. 
Daca zama scade prea mult tatal meu mai adauga putin apa (pana intr-o jumatate de ceasca), pentru a nu iesi seaca/ uscata friptura. 
Am incercat friptura si cu rozmarin, dar nu prea ne place.
Friptura de iepure e o friptura care noua ne place si a doua zi! 
Bunica mea pune iepure la calai in untura si e foarte buna atunci cand pregateste varza calita ...

8 comentarii:

  1. Foarte apetisanta fripturica asta ! Si merge si cu vin rosu, mai ales, daca e iepure salbatic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dani, te cred! merge foarte bine cu un iepure salbatic! mie iepurele salbatic imi place cel mai mult cu ceapa multa multa si masline negre, totul stropit cu ulei de masline. :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred ca ma un an de cand n-am mai mancat iepure !! tare pofta mi-ai facut ! arata apetisant rau !

    RăspundețiȘtergere
  4. Dupa cum arata friptura asta gustul trebuie sa fie extraordinar. Pentru cei care nu reusiti sa faceti rost de carne de iepure de casa si sunteti din jurul Timisoarei puteti sa ma contactati pe mail. Aceiasi problema am avut-o si eu, nu gaseam carne de iepure de casa. Si ce crede-ti ca am facut???..m-am pus sa cresc.. Se cresc foarte usor si sunt foarte eficienti deoarece mananca doar iarba si o femela la maturitate face si 11 pui. Deci pentru cei ce sunt din zona sau au nevoie si au drum prin Timisoara scieti-mi: basty_ro@yahoo.com si promit ca va ofer iepure de casa crescut 100% natural. Pofta buna pana atunci:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Aloleuuuuuu ce pofta mi-ai facut. Gata, o sun pe mama sa faca rost de un iepure.

    RăspundețiȘtergere
  6. Daniela, cand ajungi prin TM, cu siguranta am sa-ti prepar!(stiu ca-ti place la nebunie)

    RăspundețiȘtergere
  7. Hallo Andreea!
    Friptura arata minunat!Tocmai doresc sa pun si eu una la cuptor si mi-am zis inaite sa mai adun ceva info. sa fie sigura ca iese buna...
    Am crescut acasa la parinti iepuri si pot sa ma alatur lui Sebastian si sa spun ca, sint usor de crescut!Vara aveam sarcina ca, zilnic sa adun iarba pentru iepuri, iar oarna ereu ramina ceva resturi de piine uscata, cojile de legume...cereale...iar carnea lor nu era la gust departe de cea de pui...o minunatie, mai ales pe vremea "ceausista".Dar daca stau bine sa ma gindesc, mincarea de atunci era mult mai naturala si sanatoasa ca cea de acum din magazinele, mai ales cele straine. Din pacate nu mai locuiesc in RO. dar aici in Austria oamenii s-au trezit din covalescenta "comoditatii nesanatoase" si nu deja multi nu mai doresc sa cumpere produse conventionale ci direct de la taran/omul de rind din curtea lui...sint mai sigure in ceea ce priveste continutul toxic pe care-l primesc anumalele conventionale in hrana si care ne fac plin de alergii, boli de cancer....si nu stim de unde le avem.
    Acum am scris un comentariu, care poate cine- citeste sa-l ia ca o info.
    Andreea, mersi de reteta, fotos si toate cele bune tie , familiei si tatalui tau, care dupa cum am citit, e priceput in ale bucatelor gustoase!
    Laura S.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Laura, da asa este! si noi iti dorim toate cele bune, si tot tata face cea mai buna friptura de iepure, conteaza poate si cuptorul pe lemne! multumim de infor, sunt de bun augur...intotdeauna. toate cele bune

      Ștergere