Baba Ganoush


Ingrediente:
60 grame susan 
2 lingurite ulei de susan(optional)
500 grame vinete (vinete de la congelator - coapte, curatate, tocate si scurse de zeama lasata - asta am avut, asta am folosit)
4 linguri suc lamaie
3-4 catei de usturoi
2 linguri de masline(optional)
1/2 legatura de patrunjel proaspat( sau coriandru)
1 lingurita fulgi ardei iute
sare

Din semintele si uleiul de susan se face pasta de susan/tahini.
Semintele de susan se rumenesc usor, cat sa capete o culoare aurita. Se lasa sa se raceasca. Semintele se macina impreuna cu uleiul de susan in robot pana ce se obtine o pasta consistenta si uleioasa. 
Se amesteca vinetele cu pasta de susan, sucul de lamaie,  usturoiul decojit si 1 lingurita de sare si se mixeaza intr-un blender/robot de bucatarie pana ce se obtine o pasta fina. 
Pasta se transfera intr-un bol si i se adauga patrunjel fin tocat, fulgii de ardei iute si ulei de masline. Se amestecat pasta bine, se gusta si suplimentar se mai poate adauga sare, fulgi de ardei iute sau suc de lamaie.
Crema se da la rece, cel putin 1 ora inainte de a fi servita. 
Se tornat deasupra cremei putin ulei de masline si se presara putin sumac/fulgi de ardei iute, inainte de a fi servita!
Se serveste alaturi de pitas(lipie), crackers ... 


Baba Ganoush, imi place sa o savurez cu cateva grisine alaturi ... grisinele uscate si crocante si salata fina, cremoasa si aromata ... fac o combinatia care mie-mi place!


... dar, imi place foarte foarte mult salata si intinsa pe o lipie calda, proaspat facut din faina, drojdie, ulei, apa, sare si 1 praf de ardei iute si cateva frunze de patrunjel fin tocate! ... pentru mine e gustarea perfect de duminica ...
_____________________________________
Sursa: The Spice Lover's Guide to Herbs and Spices , de Tony Hill,2005
http://www.davidlebovitz.com
http://www.reteteleluiradu.ro

Citind retete propusa de Tony Hill, si cum descrie el Cardamom negru ... tare mi-as dori sa-l am si sa dau un alt gust cremei de vinete ... 

11 comentarii:

  1. mmm ce fain arata, pun pariu ca e la fel de bun pe cat arata :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bunaciune...scot si eu vinetele de la congelat pe maine...pup o seara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce prezentare superba! Am facut o singura data baba ganoush si nu mi-a placut, poate din cauza ca imi aduce aminte de salata de vinete si nu avea ce-mi place mie :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Adina, e si mai buna!
    Cristina, si mie :D
    Aziz, sa stii ca eu am sa mai scot o punga si mai fac o portie :D
    Mihaela, multumesc, esti o draguta! sa stii ca e tare buna salata asta cremoasa! ar trebui sa mai incerci ...
    DiaMar, grozav de buna :D
    Va pup si va doresc o seara superba! ... si un week-end de vis!

    RăspundețiȘtergere
  5. arata foarte bine! e una dintre salatele mele preferate! :*

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce finutzã si aromatã, dupã ingredientele folosite îmi place la nebunie , e si picantã!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut si eu,e foarte buna salata asta de vinete .eu am facut-o cu tahini si cateva picaturi de ulei de susan.

    RăspundețiȘtergere
  8. Emily, si la mine e in top salata aceasta!

    Ramona Alina, e finuta, cremoasa ... si picanta, cum imi place mie!

    Pansy, intr-adevar e foarte buna! eu nu ma pot satura ea!

    RăspundețiȘtergere
  9. tare buna e salata asta, e categoric printre preferatele mele. Iar pozele tale sunt foarte frumoase, imi place idea cu grisinele…

    RăspundețiȘtergere