Negresa cu nuci

Luna aceasta particip la prima editie a "Provocarii secrete", o provocare initiata de Ama in bucatarie. Prin aceasta provocare Ama vrea "sa demonstreze ca exista unitate si in blogosfera culinara romaneasca" (Ama in bucatarie, Cine se inscrie la o provocare?).
Prin mail mi-a reveni blogul delicios al Isabelei Dobrin, Isabela Cuisine.
Am tot "rasfoit" la blog, pentru a-mi alege o reteta ... si am avut ce "rasfoi", caci Isabel are foarte multe retete de dulciuri si mancaruri care mai de care ... in final, dupa minute bune, m-am oprit la o reteta de Negrese cu nuci (alune de padure) ... De ce? pentru ca arata foarte bine in fotografii ... dar si pofta de ceva dulce, ciocolatos  ... si pentru ca sunt innebunita dupa tot ce e cu nuca, mai putin cozonacul cu nuca ... exceptie, cel facut de soacra-mea ... o delicatesa de cozonac, pudrat cu zahar vanilat.

DSC_026211

Ingrediente:
125 grame ciocolata cu lapte/amaruie
100 grame margarina
2 oua
un praf de sare
150 grame zahar/200 grame zahar(functie cat de dulce se vrea)
1 plic zahar vanilat
150 g faina
20 grame cacao (optional)
1 lingurita praf de copt
100 g miez de nuca prajit
esenta rom/coaja rasa de la 1/2 portocala

Ciocolata se topeste impreuna cu margarina pe bain-marie.
Intr-un vas se freaca ouale cu putina sare, apoi se adauga cele 150 de grame de zahar si zaharul vanilat. Se mixeaza la mixer cat sa se obtina o compozitie omogena. Pe rand, se adauga ciocolata cu untul topit si esenta de rom, faina, cacaua si praful copt, iar la urma, si nucile tocate grosier. 
Se unge o tava de 20x20cm cu putina margarina si se toarna in ea compozitia de negresa.
Se da tava la cuptor pentru 30 min,  la o temperatura de 180 grade Celsius (foc moderat).
Se lasa negresa sa se raceasca si se portioneaza in patratele de 5x5 cm sau in batoane de 5x10cm.

Reteta aceasta am repetat-o de cateva ori ... asa de mult ne-a placut! ... o reteta foarte buna de negresa ... care se pregateste rapid, e dulce, ciocolatoasa si aromata. Poti cuceri pe orisicine cu o asa o bunatate!


DSC_019011

6 comentarii: